Saturday, October 26, 2013

:: Semperit Merah Emak

Ha, ini gambar kuih semperit (xpasti ejaan betul ke x). Berwarna merah. First time saya makan semperit warna merah. Emak buat. Adunan ikut majalah resepi..warna tambah sendiri. Kenapa warna merah?? Sebab cucu di rumah bernama ammar suka makan apa sahaja berwarna merah.....that's why, emak bubuh kaler merah..termasuk kalau masak kek, kuih apam dan nasi hujan panas..tetap akan lebihkan warna merah.

Resepi kuih semperit warna merah??? Boleh cari sendiri ya resepinya. Kalau saya kongsi resepi di sini, emak mesti berbangga sebab saya mampu bagi resepi dekat orang lain dan emak pun x payah susah-susah beli buku or majalah yang ada resepi untuk memasak and baking. Hahaha...

Ok, sampai jumpa nanti!

Published with Blogger-droid v2.0.6

Thursday, October 24, 2013

:: People, I'm Waiting..

Waiting for ktm's. Out for meeting at Sentral. Very hard to find place for JLP..heawww....Malaysia, u asked ur people using public transports, so u should provide the best facilities for them. Okeh!

See later!

Published with Blogger-droid v2.0.6

Friday, October 4, 2013

:: Mandi Bunga?

Kan ada kepercayaan orang-orang tua, eh..orang dulu-dulu,..kena mandi bunga untuk buang bad luck? Betul ke?
Mengarut kot? Tahyul kot? Mana nak cari bunga 7 jenis? 7 kaler? Mandi dekat 7 sungai? 7 berembun berturut-turut? Macam mana??

Jadi....JLP, jom kakak bawak pergi mandi ek...bukan mandi bunga, tapi mandi sabun...

Dah lama tak mandi ni...tu pasal orang hentam.

Ok, sampai jumpa nanti!

Published with Blogger-droid v2.0.6