Friday, August 12, 2011

:: What u expect from 'Steakhouse'

Hai, just a short update. InsyaAllah. Tapi kalau dah teroverbord tu bercerita, baca sahaja lah sampai habis ok. Hendak kongsi apa yang saya berbuka puasa hari ini. i'm not going to share the details about meals or price or suggesting the place. By the way, hari ni saya berbuka puasa with my UTM clicks. Hendak makan lamb chop ke apa ntah tapi yang pasti western food yang berunsurkan kambing.

We decided to go the restaurant that can grab western food there with affordable price. Actually bukan lah idea saya untuk memilih tempat tetapi idea kawan tersebut. So, we had Maghrib first then baru lah ke tempat makan. Saya tidak mahu menyebut secara detail di mana tempat saya berbuka dan solat sebab kalau sebut memang ramai yang akan tahu di mana.

Cerita dipendekkan, sampai sahaja di '.......Steakhouse', saya dah rasa macam 'oh, saya tidak akan ke sini lagi'. Even my first impression like that, that steak house still full house. Disebabkan kami ke sana selepas waktu berbuka puasa, jadi sudah ada meja yang kosong untuk duduk. Ok, boleh cuba sebab ramai orang walaupun suasana sudah tidak menyeronokkan.(maaf kawan, tempat makan hari ni x best).Selepas dipanggil, adalah pekerja restoran datang ambil order. Untuk orang kampung macam saya ni, sudah pasti lah akan bertanya apa hidangan yang ada dalam menu tu. But a bit disappointed  sebab pekerja restoran tu x tahu menu yang ditanya. Actually, saya x salahkan dia 100% la sebab dia bukan orang Malaysia. Ok, dengan x tahu apa yang di pesan saya pesan lah apa yang patut. Kasihan kawan saya ni, hajat untuk makan makanan berunsurkan kambing tiada di Steakhouse ini walaupun tertera dalam menu. 

Ok, tidak lama sangat menunggu, sampai lah air. Oh, saya ada pesan untuk air suam juga tetapi jawapan yang diberi 'x da air suam sini'. Erm...boleh ek macam tu? Agaknya air-air dibancuh tu guna air apa agaknye yer?***thinking???. Tidak lama selepas tu sampai lah makanan. Ok lah kan, sebab x ambil masa lama. Tetapi, lain yang dipesan, lain pula sampai. So, deny lah that meals sebab bukan kita yang order kan. Dalam 5 mnit kemudian, datang pula seorang lelaki.Malaysia.Tanya dah pesan ke belum dan apa yang kami pesan. Erm...dah sahih la, bukan lelaki bukan Malaysia yang ambil pesanan kami tadi tidak tulis apa yang kami pesan. Makanan lain pula yang ditulis.

Now, i'm thinking can they use 'steakhouse' for the restaurant name? First thing,saya  membayangkan sebuah kedai makan yang not too exclusive but still selesa and with smart crews. Ini bukan kali pertama saya makan di tempat makan yang menggunakan 'Steakhouse' untuk nama. But for my humble opinion, when heard or say 'steakhouse', saya dah membayangkan sebuah restoran yang ala-ala mewah dan tempat makan orang-orang berduit. Jadi orang-orang yang bebiasa macam saya ni think twice lah nak makan di sana.

Jadi, selepas hari ini,saya membuat kesimpulan, apa ada pada nama. Nama tidak melambangkan apa-apa. Tapi still juga nak cakap, when u put 'steakhouse' for your restaurant's name, so main dishes sudah tentulah steak. Jadi, sediakan lah yang terbaik untuk menu utama kalian. Jangan cantik pada nama sahaja.

Erm, merepek dah ni. Menu berbuka puasa hari ni saya bagi 1.8/5 je.Walaupun makanan tidak berapa menggembirakan tetapi jus nenas dia acceptable dan murahh!!!

Ok, sampai jumpa nanti.

No comments:

Post a Comment