Tuesday, February 15, 2011

:: Resume Updating

Dah lama saya x update resume. Dulu selalu gak sebab mencari kerja kt Selangor/KL kan...sekarang dah x buat dah. Tapi hari ini saya terasa nak update balik resume tu.mm... x da lah nak cari kerja lain. Tapi mungkin yer.Jadi, pagi hari sambutan Maulidul Rasul ni saya start dengan mengupdate resume dan mengrenew SPA saya yang ntah bila2 ntah expired.

Erm....dah 3 tempat rupanya saya kerja secara tetap dan 3 nama position yang berbeza......

  1. Saya menjadi Landscape Plannner dekat one firm landscape dekat JB.Saya suka office tu tapi saya x puas dgn kerja yang saya buat. Walaupun landscape is one of elements in planning tp maybe saya x 'in' in this elements. Ye lah....ingat lagi..studio landskap lah yang paling saya menyampah. Alih2 kerja pulak kt company yg memang totally landscape and architecture. Tp best lah....saya tahu isitlah2 senibina dan landskap. So boleh lah ingat lagi nama2 pokok yang nak tanam kt umah ke, tepi jalan ke.....
  2. Erm....position 2nd ni best....dan saya sangat suka..ALDIS Scientist. Pergh....saya mendapat tittle scientist. Tapi kalau saya pergi kursus ke, jumpa dengan client2 kerajaan, saya lebih suka introduced myself as technical exect. Tapi untuk our staff yang buat analisis and sensor kita kat Australia memang panggil saya scientist. Best keje ni! Saya sangat suka! Saya jadi QC untuk kerja2 mamat australia tu. Tapi saya tidak ke sana lah. Buat QC kt sini ja. Tapi tu lah....jodoh x panjang dengan company tu atas alasan2 company tu sendiri.
  3. Ok.Pekerjaan sekarang. Town Planner yer. Best.Sebab totally kerja in my field. Penat.Kerja banyak sangat.Kena maki hamun.Biasa lah kan.

Layan lah....gambar dekat ofis sekarang







Tengoklah...semua kerna kerja keras


Okeh lah. Update resume kt sini plak. Lepas ni tukar profession lah. Nak jadi cikgu tadika!

Sampai nanti ya!



No comments:

Post a Comment